Hun finder din perfekte BH på nettet

Brayola.com hjælper kvinder med at finde den perfekte BH

Hør udsendelsen

Det er ikke hver dag, at en attraktiv kvinde inviterer én til at kigge på BH’er sammen med hende. Men når det sker på en bærbar computer på en café i Tel Avivs hotte iværksætterkvarter på Rothschild Boulevard, så virker det ikke helt så lummert, som det lyder.

Orit Hashay er kvinden bag Brayola – der spiller på det engelske ord for BH – bra. Og det er i al sin enkelhed en personlig bh-sammenlignings-søge-service, der skal give kvinder det perfekte match mellem størrelse og personlig smag i BH’er.

Det er svært at købe BH
Over kaffekoppen og computeren på caféen forklarer den 35-årige iværksætter, at kvinder slet ikke kan lide at gå i butikker og prøve BH’er. Og at de ofte kommer hjem med BH’er, der slet ikke passer. Det er med andre ord drønsvært at købe en BH.

“Kvinder skal opdage deres næste favorit BH hos Brayola. Og de skal fortælle andre om deres favorit bh,” siger Orit Hashay.”

Hun har hentet ideen om sin BH-service hos websites for bøger og restauranter, hvor man anbefaler sine favoritter til andre brugere.

“På Brayola har alle brugere et hemmeligt navn, da man ikke vil dele sin personlige bryststørrelse med hele verden,” siger hun.

Orit Hashay startede Brayola helt alene, men har efter fem måneder 50.000 brugere

Rod i hinandens skuffer
De mange fotos ligner lidt en samling af BH’er til påklædningsdukker, men det er altså Orids personlige garderobe af BH’er, som er arrangeret i en en digital kommode, som alle brugere af Brayola har. Her er skuffer til hverdags-BH’en,  favorit-BH’en, den sexede blonde-BH, sports-BH’en og de BH’er, man ønsker sig i fremtiden.

Hele ideen er, at man søger efter de BH’er, man godt kan lide at gå med. Dem finder man i andre kvinders digitale kommode. I samme kommode ligger der måske en eller flere BH’er, som man aldrig har prøvet. Kvinder med de samme favorit BH’er i kommoden bliver bragt sammen og opdager nye BH’er i hinandens skuffer, som de kan købe – de deler smag og størrelse – et godt match. For Orit handler det om at skabe en social shopping oplevelse.

Brayola kan tilbyde 300 forskellige mærker til deres kunder  i USA og England. På bare fem måneder har tjenesten fået over 50.000 brugere. Forretningsmodellen er, at Orit Hashay får 10 procent i kommision af hvert BH-salg.

App hjælper mænd med at købe BH
Brayola er ved at designe en ny app til mænd.

“Den skal gøre kvinder glade”, siger Orit Hashay.

Mænd er nemlig endnu dårligere til at købe BH’er til kvinder. Derfor laver Brayola en app, hvor man tager et foto af mærket på ens udkårnes BH, som man uploader til Brayola, der laver en søgning i de mange digitale kommodeskuffer, indtil man har fundet den helt rigtige BH, som man kan overraske sin udkårne med. En BH, hun ikke kender, men som passer perfekt både i stil og størrelse. Og manden er sluppet for det pinlige besøg i stormagasinets lingerieafdeling.

Næste skridt for den hårdtarbejdende  iværksætter er at flytte sit firma til New York og udvide med badetøj og jeans.

Reklamer

En kommentar to “Hun finder din perfekte BH på nettet”

  1. Kristoffer Føns Says:

    Det må jeg nok sige! Inspirerende og tankevækkende historie. Særligt den app der – det er jo vitterligt enhver doven mands drøm. Og det mener jeg ikke negativt, den løser jo et reelt problem og gør det lettere at handle korrekt første gang.

    Jeg tror, hun går en stor fremtid i møde!


Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: