Gennem leg til læring

Et par af modellerne fra andet semester

Mekatronik-ingeniør – gennem leg til læring

De mekatronik-studerende i Sønderborg skal både lære matematik, lære at lodde og lære at styre store design- og udviklingsprojekter.

Men undervisningen foregår ikke kun på den gode gammeldaws facon.

3D-printere og såkaldt problem-baseret læring skal gøre fremtidens mekatronik-ingeniører til en slags blæksprutter med mange forskellige evner og potentielle opgaver.

Det fortalte ingeniør og underviser Erik Behnke i sidste uges Harddisk, hvor man også kunne møde de studerende bag projektet Dancing Shoes.

Da Harddisken besøgte Sønderborg fortalte Erik meget mere om undervisningen og de projekt-udfordringer de nye studerende bliver udsat for på mekatronik-studiet end det som kom med i programmet.

For eksempel om hvor dan de studerende, efter første semesters leg med inspiration fra musik og hverdag, på andet semester bliver bedt om at bygge små robotter der efterligner dyrenes bevægelser.

Her linker vi til hele interviewet, så man kan høre mere om leg, Rapid Prototyping og fremtidens multidimensionelle ingeniører.

Advertisements

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: