Gratis lydbøger til lytterne

Download disse tre bøger gratis som lydbøger

Harddisken fylder 18 år. I stedet for at FÅ gaver, så GIVER vi gaver.

Tre lydbøger til gratis download

Facebook – fra kollegieværelse til børskandidat
Facebook er på mindre end fem år vokset fra ingenting på et kollegieværelse til en virksomhed med over 800 millioner brugere. Forfatteren David Kirkpatrick har haft uhindret adgang til den unge stifter Mark Zuckerberg og hans nøglemedarbejdere og har skrevet den mest indsigtsfulde bog om verdens største sociale netværk og folkene bag.

Hvad ville Google Gøre (UDLØBET)
Google har vendt op og ned ikke alene på internettet, men på alle brancher. Den amerikanske journalist Jeff Jarvis stiller i sin bog spørgsmålet: Hvad ville Google gøre, hvis de skulle erobre din branche? Og så gennemgår han udfordringerne for to håndfulde brancher, der bør kigge sig over skulderen og lære at overleve i googlealderen.

Steve Jobs – manden bag Apple (UDLØBET)
Hvordan tænkte Apples stifter Steve Jobs? Leander Kahney, tidligere skribent for Wired, definerer syv personlighedstræk ved Steve Jobs og hans måde at tænke design, markedsføring, innovation med mere på. Et velskrevet blik bag facaden på et af verdens mest succesrige firmaer. (UDLØBET)


DOWNLOAD BØGERNE HER

NB! Bemærk at bøgerne kun kan downloades i en begrænset periode! Og hvis man ikke nåede det, så kan vi desværre ikke hjælpe. Det er en del af aftalen med forlaget at bøgerne KUN er tilgængelige i den angivne periode. Beklager… Prøv libris.dk

162 kommentarer to “Gratis lydbøger til lytterne”

  1. Woodman Says:

    Der kom de endelig! Jeg takker ærbødigt og ser frem til at blive klogere.

  2. Peter Grim Christiansen Says:

    Dejligt med harddisken 🙂

  3. Poul Erik Lauridsen Says:

    Mange, mange tak
    Det er virkelig en flot gave!

    Mvh
    pel

  4. David Nielsen Says:

    Tak 🙂

  5. Anders Høeg Nissen Says:

    Sorry! Det tog lige lidt længere end beregnet…
    God fornøjelse 🙂
    /Anders

  6. Jacob Says:

    Tak

    Mvh
    Jacob

  7. Mette Hansen Says:

    Det er bare så cool. Tak for et godt program.

  8. Martin Beck Says:

    Hvornår kommer de resterende 6 dele til download?

  9. Peter Jespersen Says:

    Alt godt kommer til dem som venter :o)

  10. carsten Says:

    Hvorfor vente,, lad os få det på en gang, ellers dropper jeg det bare helt, har andet at lave end at vente..
    Skønt hvis det var effektivt, og kan ikke se hvorfor DR ikke levere hele varen men kun kapitler, det giver ikke god mening.. har samme erfaring fra tideligere.
    Konklusion for mig, hvis jeg ikke kan downloade en bog på en gang dropper jeg emnet..
    Mvh den utolmodige/effektive..

  11. Andreas Æ Says:

    Tillykke!! Tusind tak lydgaverne og et relevant altid oplagt radioprogram!!

  12. Sten Dissing Says:

    er stadig efter 18 års Harddisklytning håbløs på pc. havde måske mere brug for Mor på Nettet. fedt program og tillykke

  13. Janus Says:

    Når jeg trykker på iTunes siger safari et den ikke kan åbne siden, er lidt ny i det her. Sidder på en iPad!

  14. Henrik Føhns Says:

    Du skal finde bogen inde i iTunes. Klik på iTunes app’en og søg efter “Steve Jobs bog”. Så burde det virke.

  15. Hans Juliussen Says:

    Heyy – Carsten
    Så kan du jo bare købe hele lydbogen på http://www.altfortalt.dk de har den i øvrigt også som e-bog

  16. Ole Thilqvist Says:

    Høre på jer hver uge selvom jeg ikke bor i danmark lengere

  17. Ove Lauridsen Says:

    Det var dog en utrolig langsom download af pakke2.zip – ca. 50 kb/sek = over to timer??

  18. Woodman Says:

    Carsten: Er du ikke lidt utaknemmelig over at få tre lydbøger foræret?
    I den sidste udsendelse blev det fortalt, at den næste bog kommer den 24. januar (?), og det gør det da bare spændende, at man får dem i bidder – lidt ligesom en julekalender!
    At bogen ligger i to dele, kan jeg ikke se, skulle være mere besværligt, ud over at man skal klikke en enkelt gang ekstra. Når de er hentet, smider man bare kapitlerne ind i VLC, eller hvad man nu bruger til mediaplayer, og trykker play. Er det besværligt?

  19. Carmen Says:

    Tusen takk for den første boken! Spennende! Og takk for et kult programm og gratulerer med 18 årsdagen!

  20. kpl Says:

    Rimelig falsk overskrift… Efter download… del 1 af 7 – ej det kan I ikke mene.

  21. kpl Says:

    Rimelig misvisende overskrift…

    Efter download… del 1 af 7

    Ej det kan I ikke mene.

  22. Kim Elmose Says:

    Hej Føhns og Høeg

    Det er god public service stil dér. Tak for gaverne.

  23. Henrik Føhns Says:

    æh – hva er det misvisende?

  24. Mathilde walter Says:

    Øh… “Så burde det virke?” Har I da ikke testet det? Nej, linket til iTunes virker IKKE, og det virker HELLER IKKE at gå direkte ind på iTunes og søge på ‘Steve Jobs bog’. Så altså ingen Steve Jobs boggave til Apple-brugere….

  25. Poul Says:

    Dejlig gave. Itunes-linket virker dog ikke når man går ind via iphone

  26. helle s Says:

    hvorfor kan man kun downloade del 1 af de 7
    kommer de andre 6 afsnit snart
    jeg henter via itunes

  27. iPer Says:

    Tillykke og tak for den omvendte gave – den havde jeg ønsket mig.

    Ps. Fx iTunes > Podcasts > Top ti > iTunes > Steve.. Virker fint på min iPhone og der er alle 7 dele.

  28. Morten Says:

    Tusind tak, håber i overlever brokhovederne (Det er jo internettet, masser af trolls osv.)
    Ville faktisk bare sig tak, begyndte ret tilfældig og hører harddisken for 3 år siden, var 16 der og har fuldt jer siden. Det var lige da jeg var begyndt på efterskole og husker alle mine venner tænkte jeg var syyyyygt mærkelig fordi jeg hørte P1, siden da er jeg blevet forelsket i en masse andre p1 programmer som Agenda, Videnskabensverden ovs. kun på grund af jer. TAK og tillykke 😀

  29. Søren K.A. Says:

    Elsker HARDDISKEN – jeg har tidligere altid “hentet” jer som alm. podcast, men har nu fundet jer via TuneIn app’en – det virker bare super for mig. Men for en sikkerthedsskyld bliver I osse hentet via iTunes indtil videre.

  30. Frank V Says:

    Læs vejledningen (!) om podcasts og downloads før i hidser jer op.
    Når i henter via Itunes hentes korrekt i første omgang kapitel 1. derefter klikker i på den dwnloadede thumpnail til bogen (bogens forside) og kan derefter vælge “hent alt”. Og wupti; 10 minutter senere har i alle kapitler.

  31. Mads Says:

    Hej Drenge,
    rigtig mange tak for de flotte gaver ;D

  32. Henrik Føhns Says:

    Fedt at være syyyyygt mærkelig – bliv ved med det 😉

  33. Henrik Føhns Says:

    Velbekommen – håber at du nyder læselytningen 😉

  34. Henrik Føhns Says:

    Det virker nu. Apple havde slettet bogen fra iTunes. Beklager, men det var ikke vores fejl

  35. Henrik Føhns Says:

    Nej du skal søge efter bogen i din iTunes app. Lydbog Steve Jobs

  36. Louise M. Jeppesen Says:

    Tak for gave – det er super 🙂

    Tillykke med de 18 år!

  37. Kim Jørgensen Says:

    Super gave. Jeg bukker og takker:)

  38. Inger Says:

    Hej. Jeg downloader til min pc. Der er kun 2 ZIP-mapper og kun 7 filer i alt. Er det rigtigt? Ellers, dejlige gaver!

  39. Marie Says:

    Tak for den flotte gave, men er der en grund til, at man ikke kan downloade den direkte, eller som mailcast? Jeg vil helst være fri for at installere iTunes og lignende programmer.

  40. Jonna Rønnest Says:

    Tak for de fine gaver. En dejlig bonus.
    Fortsæt den gode stil.

  41. Henrik Føhns Says:

    Du kan downloade den direkte som zip-fil. Se linket under bogtitlen på dr.dk/p1/harddisken/lydbog

  42. Henrik Føhns Says:

    Det er korrekt.

  43. Henrik Føhns Says:

    I lige måde

  44. Randi Says:

    Mange tak for gaverne! 🙂

    Mht. brokkehovederne:
    Der er muligvis en biologisk forklaring på at det aldrig er godt nok for nogle mennesker?
    Det kunne være en underliggende faktor for den videbegærlighed der har drevet mennesker indenfor videnskab og udforskning?
    Det kunne også være at de var nogle forkælede snotunger, der ville have godt af en tur til en favela, eller hungerspræget sted i afrika for at få sit ego-centrerede verdens-syn lidt mere udadrettet og mindre navlebeskuende?

    Tjah… de der har brokket sig her, vil jeg bedømme til den sidste kategori…
    😉

  45. Adam Risum Sørensen Says:

    Jeg ved ikke om jeg har fået hele lydbogen?

  46. Ask Says:

    Mange tak – og tillykke. 🙂

  47. Kristian Says:

    Kanon. Tak for bøgerne 🙂

  48. Shila Nielsen Says:

    Mange tak for de fine gaver 🙂

  49. Michael Nielsen Says:

    Hej!
    Tillykke og tak for gaven! Det er en super fed gave I giver. Har lyttet den første bog og den er rigtig spændende:)
    en jeg har set et andet sted hvor man kan købe lydbogen, der varer den over 20timer. Men Jeres version varer vist de her 7-8 timer… Hvordan kan det være, mangler der noget i Jeres version?

    Mvh
    Michael Nielsen

  50. Michael Says:

    Super, altid godt med en god bog i bilen på vej på arbejde. Mange tak 🙂

  51. Kristoffer Says:

    Er i gang med at høre bogen om Steve Jobs. Den kan varmt anbefales. Tak for gaven!

  52. Henrik Føhns Says:

    Jeg tror, at du kigger på to forskellige bøger. Vi giver Leander Kahneys bog “Inside Steve’s Brain” (på dansk “Steve Jobs – manden bag Apple udgivet af Libris) væk. Den lange bog – du har set et andet sted – er nok Walter Isaacsons biografi om Steve JObs, der er udgivet af Gyldeldal for få måneder siden. Så det er ikke fordi, der mangler noget – det er simpelthen en anden bog. Leander Kahneys bog kom for et par år siden. Den har ikke så meget fokus på Steve Jobs’ barndom, ungdom eller privatliv og sygdom, som den nye biografi. Den er mere hardcore på virksomheden og hans ideer om design og teknologi. Og så vidt jeg husker – beskæftiger den sig heller ikke så meget med de ting Jobs lavede udenfor Apple. Men det er en aldeles glimrende bog. Jeg læste den med stor fornøjelse, da jeg købte den i USA i for et par år siden.

  53. Anne Carmes Says:

    Jeg kan ikke downloade e- bogen fra DR på min IPad. Siger Safari ikke kan åbne siden, fordi adressen er ugyldig.
    Hvad gør jeg?

  54. Agerkvist Says:

    Ok, er 100% iTunes noob. Har kun lige fået min iPad og vil nu gerne hente bogen. Jeg har klikket på iTunes linket her på siden, men når jeg åbner iTunes sker der ikke rigtig noget. Er der nogen der gider hjælpe? 🙂

    Kan godt hente zip filerne, men ville gerne vide hvordan det andet virker 🙂

  55. Andreas Kastelholm Says:

    Det er lige før at medielicens giver mening nu!

  56. Marie Says:

    Tak!

  57. Agerkvist Says:

    Gratis bøger, mange tak! 🙂

    Jeg har dog et problem; Når jeg klikker på iTunes linket til Steve Jobs bogen via min iPad 2, så popper den en meddelelse op og siger linket er ugyldigt. Jeg har prøvet både via den præinstallerede Safari browser og via Dolphin Browser.

    Er der nogen der har en idé om hvad det kan skyldes?

    Har ikke brugt iTunes før, så det er muligvis himmenråbende simpelt 🙂

  58. Líney Jonasdottir Says:

    Jeg syntes det er en kanon gave fra jer, jeg kommer til at hygge mig mega meget de næste par dage 🙂

    Tusind tak

  59. Nappo Says:

    tillykke med fødselsdagen og tak for gaverne 🙂

  60. Per Says:

    Har forsøgt at hente første bog, søndag formiddag. Downloadtid små 20 timer – det gider jeg vist ikke vente på. Mon DR har en 1/256 forbindelse??

  61. Henrik Føhns Says:

    Det lyder mærkeligt… Hvilket link brugte du?

  62. Henrik Føhns Says:

    Du skal gå i iTunes app’en og søge efter “Lydbog: Steve Jobs” – det direkte link virker ikke på iPad og iPhone.

  63. Henrik Føhns Says:

    Klik på din iTunes app og gå i butikken og søg efter “Lydbog: Steve Jobs” – så burde det virke. Linket funker ikke på iPad og iPhone

  64. Henrik Føhns Says:

    Klik på din iTunes app og gå i butikken og søg efter “Lydbog: Steve Jobs” – så burde det virke. Linket funker ikke på iPad og iPhone

  65. Agerkvist Says:

    Yeah har fundet den i iTunes, det andet ville bare være nemmere, så var nysgerrig. Tak for det 🙂

  66. Gratis lydbog om Steve Jobs Says:

    […] er podcasts og lydbøger. Tech-programmet Harddisken på P1 udgiver over det næste stykke tid tre gratis lydbøger, som kan downloades i iTunes. Den første er dele af Leander Kahneys portræt af Manden bag Apple […]

  67. Martin Angelo Says:

    SNYD !!!

    I omtale af HARDDISKEN fortæller I at I giver eBøger væk, men det er ikke dette.

    Er det speakeren, der ikke kan kende forkskal på en eBog og en lydbog, eller kommer der eBøger ?

    Ellers en rigtig god idé, ville være bedre med en eBog 🙂

  68. Frank Says:

    Har hørt halvdelen af bogen nu og jeg syntes den er rigtig god indtil videre. Den kan varmt anbefales herfra.

  69. Anders Høeg Nissen Says:

    Ahr, snyd er det vel ikke. Det er jo åbenlyst en fejltagelse… 🙂

    Men det er “bare” lydbøger vi forærer væk, kvit og frit – i hvert fald i denne omgang. Men hvem ved, måske bliver det e-bøger næste gang?

    Google-bogen kommer i morgen og Facebook-bogen om 14 dage…

    /Anders

  70. Torben Nyman Nielsen Says:

    Fedt med bogen om Steve Jobs – tusind tak.
    Skal lige høre. Når jeg starter bogen i iTunes så står der Del 1. Betyder det at der kommer en del 2, eller har jeg overset en download ??
    Kh. Torben

  71. Joshua Says:

    Skulle man ikke kunne downloade “Hvad ville Google gøre?” nu? Jeg kan ikke 😦

  72. Jonas Bøge Says:

    Nu har jeg hørt hele bogen. Jeg synes den var fin.

    I bogen fremgik det meget tydeligt, hvordan det var lykkedes at integrere alle Apples produkter med hindanden… og så læser jeg her:

    Klik på din iTunes app og gå i butikken og søg efter “Lydbog: Steve Jobs” – så burde det virke. Linket funker ikke på iPad og iPhone

    🙂

  73. msdahl Says:

    Mange tak for lydbøgerne. Der er en fejl i “Hvad ville Google gøre?” iTunes og XML (måske også de andre) er til “Steve Jobs”

    /msdahl

  74. msdahl Says:

    Her er et iTunes link til “Hvad ville Google gøre?”
    http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewPodcast?id=496171655

    /msdahl

  75. Claus Møller Says:

    Herligt – tak

    – og TILLYKKE !

  76. Henrik Føhns Says:

    Torben – Klik på hent alt – så kører det.

  77. Henrik Føhns Says:

    Hej Martin. Hvor har du hørt, at det skulle være e-bøger?

  78. Henrik Føhns Says:

    SKulle forhåbentlig være rettet….

  79. Joshua Says:

    Tak og endnu en gang tillykke 😀

  80. martinmunk Says:

    Tillykke! 🙂

    Nu har jeg kørt steve’s bog igennem og er godt i gang med HVGG.

    Jeg syntes det er bemærkelsesværdigt hvor meget forskel der er på Apples og Googles filosofier og alligevel er de bægge giganter i vor verden.

  81. Georg Says:

    Det kunne være cool hvis bøgerne også var tilgængelige på originalsprog (engelsk)

  82. Henrik Føhns Says:

    Det har vi desværre ikke rettighederne til. Men du kan finde både Google bogen og Facebook bogen på originalsproget på audible.com

  83. Tine Says:

    Er nybegynder i dette med ipod men det er super skønt at have med på løbeturen. Har dog et problem, når jeg overfører bøgerne til min ipod, så der kapitel-rækkefølgen forkert, så man starter med det sidste kapitel. Det gør, at jeg ikke kan afspille kapitlerne i rækkefølge på min ipod. Har forsøgt med tøsetricket, dvs. at ændre rækkefølgen i mit itunes bibliotek og synkronisere ipod, men det virkede ikke. Kan nogen hjælpe?

  84. Thomas Harbøll Schrøder Says:

    Tillykke, og tusind tak for bøgerne! Det er en rigtig god måde at fejre fødselsdagen på. Spændende at høre hele bogen om Steve Jobs! Meget lærerigt! Glæder mig til at høre de to næste…

  85. Søren Schmidt Says:

    @Tine:
    Rækkefølgen bliver rigtig, hvis du downloader de to zip-filer (HVGG_1.zip og HVGG_2.zip), pakker dem ud, markerer alle de udpakkede filer og trækker dem ind i dit Musik-bibliotek i iTunes.

    PS:
    Når du gør dette, bliver bogen vist som et musikalbum i stedet for en podcast;-)

  86. Jacob Nordentoft Says:

    Har som Tine skriver, det samme problem med rækkefølgen af kapitlerne.
    Det var ikke det store problem med Steve Jobs bogen, for der var kapitlerne lange, men med google bogen bliver det besværligt.
    Kapitlerne kommer til at ligge i forkert rækkefølge under podcast på min iPhone. Det er ligemeget hvordan jeg sorterer dem inden jeg overførre til min tlf.
    Nu sakl jeg manuelt ind og skifte kapittel hver gang, ellers fortsætter den med et tidligere kapittel.

    De ligger sådan her under podcast:

    osv….
    5
    4
    3
    2
    1

    Er det noget i kan fixe til den sidste udgivelse?

  87. Lene Says:

    Tillykke med fødselsdagen – og tak for lydbøgerne, som jeg ser frem til at høre 🙂

  88. JAacob Nordentoft Says:

    Vdr. rækkefølgen

    Man kan også bare flytte alle lydbogspodcast’ne over i en spilleliste og derved få den rigtige rækkefølge. MEN så opfører de sig som musik og husker ikke hvor du er kommet til. En stor ulempe.

    Jeg har fundet ud af at den bedste måde er at hente lydbøgerne på er med telefonen istedet for i iTunes. Dog skal man hente hvert kapitel (der er desværre ikke en hent alt).

  89. Esther Bruse Says:

    1000 tak for lydbøger..har benyttet systemet, hver gang der er mulighed, og aldrig haft problemer.
    Jeg downloader dem som zip, og pakker ud i en mappe
    i min xtra harddisk..det funker!

  90. Henrik Føhns Says:

    Det er fordi du har overført den til telefonen som ”podcast” og ikke ”lydbog”.
    Hvis du klikker på dette link http://www.dr.dk/Podcast/Lydbogshjaelp.htm, kan du se hvordan du ændrer det.

  91. Sander Says:

    Hvorfor kan man ikke downloade Steve Jobs lydbøgerne mere? Jeg fik downloadet del 1, og nogle dage før at man ikke kunne downloade lydbøgerne mere, opdagede jeg at man kunne få 8 dele. Jeg kan rigtig godt lide bogen men forstår ikke hvorfor at man ikke kan downloade den mere.
    Hilsen Sander

  92. Aase Grube Says:

    ØV øv nåede ikke at få downloadet lydbogen med Steve Jobs. er der andrer steder jeg kan finde den

  93. Per Says:

    Øv… Missede lydbogen med Steve Jobs.

  94. Sander Says:

    Hvorfor kan man ikke downloade Steve Jobs lydbøgerne mere? Jeg bruger iTunes og fik downloadet del 1, og nogle dage før at man ikke kunne downloade lydbøgerne mere, opdagede jeg at man kunne få 8 dele og havde ikke mulighed for at downloade de andre dele. Jeg kan rigtig godt lide bogen, er der ikke mulighed for at downloade den fra et andet sted?
    Hilsen Sander

  95. Aase Grube Says:

    Super lydbøger men øv øv jeg nåede ikke at få den med sreve jobs. er der nogle muligheder for at få den

  96. Johan Says:

    Hej

    Jeg ville gerne download lydbøger Steve Jobs – manden bag Apple.
    kan I hjælper mig med den fordi den er ikke på list mere.

    MVH

  97. J. Polny Says:

    Ideen vældig god men jeg har lignende problemer som andre lufter her.
    Når jeg trykker på i-tunes linket bliver jeg sendt til itpc://podcast.dr.dk/lydbog/HVGG.xml som ikke virker.
    Klæder ikke Hardisken som jeg ellers opfattede som nogen der ved hvad de taler om! Det kan være at de kun kan tale.

  98. Thomas Dall Pedersen Says:

    Lækkert med de lydbøger, men de har skabt noget kaos i min iTunes.

    Da jeg downloadede Steve Jobs bogen, blev der automatisk oprettet en ekstra folder til Podcasts under biblioteket i venstre side.

    Nu er der så 2 ens foldere, hvor bogen lagde sig ind i den ene og alle mine andre podcasts ligger i den anden.

    Problemet er at min iPhone kun ser den ene (den med lydbogen), så alle mine andre podcasts er forsvundet fra min iPhone nu.

    Jeg har prøvet at følge instruktionen på http://www.dr.dk/Podcast/Lydbogshjaelp.htm for at flytte bogen over i Bøger og dermed tømme den ene Podcasts folder.
    Det har blot medført en tom folder og en folder med de gamle podcasts.

    Til sidst har jeg prøvet at downloade Google bogen samt Harddisken podcast, men de ligger sig bare ind i den nye folder, så jeg fortsat har 2.

    Nogen løsningsforslag?

  99. Asger Larsen Says:

    Tak for de fine lydbøger!
    Vedr. “Hvad ville Google gøre”.
    Itunes på Mac
    Det er bøvlet at få den ind som en rigtig lydbog, og det skulle det jo helst ikke! :-). En lydbog bør leveres som en lydbog….
    Synes at det må kunne gøres bedre. Som der skrives: Rækkefølgen bliver omvendt (på iphone/ipad) hvis den downloades og installeres som podcast.
    Man skal manuelt gå tilbage til den næste i rækken.
    Hvis man følger link og DR-instruks til at konvertere podcast filerne til lydbog: Det er OK, man får en lydbog masse afsnit, 64 stk. nogle kun 2-3 minutter – Hvor var det nu jeg var kommet til?
    Jeg gør sådan:
    Tager alle mp3 filerne ind i Audio Binder fra App store (free), og laver én stor fil, en lydbog, som automatisk husker hvor jeg er kommet til….
    kh Asger

  100. Henrik Føhns Says:

    Jeg har sendt dit spørgsmål om de to podcast mapper videre til vores podcast afdeling. Men du får nok ikke noget svar før på mandag. Beklager og god weekeend alligevel.

  101. Henrik Føhns Says:

    Det er svært at svare, når I ikke skriver, hvilket apparat I bruger. På almindelig computer virker itpc://podcast.dr.dk/lydbog/HVGG.xml fint, men det virker IKKE på iPad (spørg Apple hvorfor). PÅ iPad skal man i stedet gå ind i sin iTunes app og hente bogen i iTunes butikken. Søg på titlen.

  102. Henrik Føhns Says:

    Ang. Apple bogen, som ikke kan downloades mere. Vi har købt rettighederne til at forære lydbøgerne væk af forlaget Libris, og vi har dem i tre uger for hver bog. Når de tre uger er gået, så slettes bøgerne. De ligger altså ikke længere på DRs servere, så vi kan ikke give adgang til filer, man mangler eller hele bogen. I kan købe bogen på http://www.libris.dk/produkt/Steve_Jobs_manden_bag_Apple.htm eller spørge forlaget på libris.dk, om de måske også sælger lydbogen.

  103. Morten Skerra Says:

    De bøger som man kan downloade som podcast er det kun en del af den pågældende bog eller ?!. er det reklame for libris.dk for det er ligsom man ikke har fået det hele med ?

  104. Henrik Føhns Says:

    Morten – du får hele bogen i alle tre tilfælde.

  105. Mikkel Says:

    “Hvad ville google gøre” er både dårligt oversat og oplæst totalt uinspirerende som en indkøbsliste….men, tak for gratis bog.

  106. Steen Würtz Says:

    Kære Harddisken
    Tak for gaverne. Har netop hørt Jarvis’ bog om Google og IN 2.0 og er godt igang med Jobs. Indholdet af disse udgivelser burde være “must” viden for alle, der vil udvikle danskere, virksomheden og Danmark til den globale virkelighed. (“alle”, også politikere)
    Downloading forgik hurtigt og uden problemer via Windows miljø.

  107. Asger Larsen Says:

    Til Morten Skerra
    Kan være at dette hjælper:
    I Itunes: Klik på den lille pil ved titlen efter at du har brugt linket fra DR hjemmeside; Nu folder du listen under udbogen ud, og skal klikke: Hent alle…
    Prøv det.
    Jeg gjorde det samme med Steve Jobs bogen, og fik så kun hentet kapitel et: Jeg synes at den var så underlig kort …
    Lydbøgerne er nemlig ikke én fil, men en hel stribe…

    kh Asger

  108. Jesper Says:

    Steve Jobs – manden bag Apple

    Itunes har desværre kun hente del 1, skod. Nogen som har dem liggende og som ved om det er muligt at “dele” dem på nogen måde?

    Skriv gerne en mail jesper.nielsen.dk@gmail.com

    Jesper

  109. gitte solgård Says:

    Hej 🙂
    Har lige hentet lydbogen om Google på harddisken, jeg fik kun det første kapitel som vanligt, men ikonet hent alle kom ikke frem i itunes, hvad er der galt?
    De sidste gange jeg har hentet bøger ligger de sig baglæns ind i itunes, så man hele tiden skal tilbage til forgående kapitel, da man ellers høre det man kom fra 4,3,2,1 og derfra selv til 4
    Håber du forstår hvad jeg mener?
    VH
    Gitte Solgård

  110. Søren Dalby Says:

    Det er 1. februar og Facebook bogen er ikke tilgængelig som download !!

    Venligst
    Søren

    PS. Fantastisk initiativ med disse bøger 🙂

  111. Martin Ehlers Says:

    Lukke i op for den sidste bog i dag?

  112. Ib Says:

    Hej Harddisken
    Mange tak for bøgerne. Har fået “læst” den om Jobs. Fantastisk interessant – godt valgt, glad for at den var om hans innovation og ikke om hans person!

    Kh, Ib

  113. Hanne Says:

    Hej med jer i Harddisken.
    Ja, jeg mangler også nogle afsnit i Steve Job’s lydbogen. Faktisk har jeg kun fået de 7 første afsnit. Jeg har downloaded i iTunes på min MacBook. Det er gået fint med Google bogen, så hvad kan det skyldes?
    Ellers så mange tak for et godt program, som jeg nyder at lytte til.
    mvh
    Hanne

  114. Hanne Says:

    Tak for bøgerne – det er alletiders, når man færdes på kryds og tværs af DK i en bil. Men jeg har et problem. Steve Jobs lydbogen kom dog kun ned med de første 7 afsnit. ØV.
    Google bogen er ok, så hvad kan det skyldes? Jeg har downloaded i iTunes på min MacBook, og plejer ikke at have problemer med hverken lydbøger eller andet.
    Er der nogen derude der har hele lydbogen? for jeg kan forstå, at “toget er kørt” så I på Harddisken ikke længere har adgang. What to do?
    Nyder altid jeres udsendelser i radione, de er virkelig oplysende og interessante, så lige TAK for dem også.
    mvh
    Hanne i Fåborg

  115. Richard Løwe Says:

    Hvorfor kan man ikke down loade Steve Jobs mere. Der står at den er disponibel i jan-feb. Er der problemer med den? øv Vh Richard

  116. John Drage Says:

    Tak for bøgerne. Glimrende idé.
    Bøgerne om Steve Jobs mangler dog – alle – noget meget vigtigt; nemlig at han havde fri adgang til at tyvstjæle en del af sine idéer i starten. Fra Xerox’ Parco Alto Ranch, som er og var et helt åbent forskningsværksted, hvor folk frit kunne komme og gå; det fortælles endog at de havde unge mennesker som “slog lejr” med soveposer etc. Det var i dette miljø “Musen” og “ikonerne” blev opfundet, og selve netværket blev “opfundet” i samarbejde med Intel. Xerox begik dog den fodfejl, at satse på Motorola’s processorer, som var mere avancerede, men knapt så hurtige, og Motorola gik helt i stå med at udvikle dem. Så Steve Jobs tog både en masse positive ting med sig, og ikke mindste hvad han skulle holde sig fra. Efterfølgende ansatte han en stadig større del “gamle” Xerox-folk.
    Men alt det er ikke med i nogle af bøgerne….

  117. Lisbeth Says:

    På min almindelige HP-pc virker linket til iTunes perfekt og der downloades uden yderligere foranstaltninger fra min side.

  118. Lone Says:

    Er i gang med Google-bogen og synes den er fantastisk. Men må dog sige at oplæseren burde holde sig til at læse originale danske tekster – det er tåkrummende så dårlig den engelske udtale er og virkeligt pinligt når man kan høre at der overhovedet ingen genkendelse er af de mange berømte personligheder der nævnes.
    Der kan virkeligt strammes op.

  119. Morten Says:

    Så er bogen om Facebook på vej ned på computeren 🙂 Jeg håber den er lige så god som den om Apple og Steve Jobs bogen, og forhåbentligt meget meget bedre end den om Google. Googlebogen er måske spændende nok, men som en anden er inde på, er den dårligt læst op. Jeg får også kuldegysninger når hun kalder søgemaskineoptimering for CEO og ikke SEO.. Lidt kikset..

    MEN.. Tusind tak for bøgerne Harddiskdrenge! Det er fedt og inspirerende 🙂

    Keep it up!

  120. Steen Says:

    Tak for den halve gave med Steve Jobs. Jeg kan se at jeg er havnet i samme både som en del andre, nemlig at jeg “kun” har de 7 første afsnit. Trist – rigtig trist – er der nogen i samme situation, der har fundet en måde at komme i besiddelse af hele bogen?

  121. Steen Says:

    Tak for den halve gave med Steve Jobs. Har netop konstateret, at min mac også kun har hentet 1. del af lydbogen om ham. Er der nogen i samme situation, der har fundet en måde at komme i besiddelse af de(n) sidste del(e) af bogen?

  122. Henrik Føhns Says:

    Steen – Harddisken havde rettighederne til bogen i tre uger. Vi har ikke filerne mere, men du kan købe lydbogen for 99 kr. hos forlaget libris.dk
    Det er desværre det bedste forslag, jeg kan komme op med. Beklager.

  123. Henrik Føhns Says:

    Hm – jeg har ikke selv hørt bøgerne igennem, fordi jeg havde læst dem i forvejen. Men det lyder ikke optimalt med fagudtrykkene. Den slags kan gøre, at man glemmer at høre ordentligt efter.

  124. » Undervisning d. 6 februar Projektklynge: Projektklynge: Crossmedia – medier på tværs F2012 Says:

    […] Gratis lydbøger om apple of Google som Henriette henviste til kan findes her: http://www.dr.dk/harddisken/blog/2012/01/04/gratis-lydb%C3%B8ger-til-lytterne/ (Den om Steve jobs er ikke længere tilgængelig men hvis man gerne vil have den så skriv til […]

  125. Henrik Føhns Says:

    Hvis du har problemer med lydbøgerne, så kan du få hjælp her: http://www.dr.dk/Podcast/Lydbogshjaelp.htm

    HUSK AT DOWNLOADE HELE BOGEN PÅ ÉN GANG – Harddisken har kun bøgerne i tre uger. Vi kan IKKE hjælpe dig med at få de filer, du måske mangler at downloade, når vores periode er udløbet – så må du købe dem af forlaget.

  126. Lægaard Says:

    Hej.
    Jeg mangler desværre noget at Steve Jobs bog. Er der nogle som vil dele deres fil. Skriv gerne til mig på laegaard@os.dk

    Tak 🙂

  127. Tobias Shaw Says:

    Jeg har været godt i gang med Steve Jobs-bogen, men havde overset det med den begrænsede periode. Øv! Nu har jeg hørt halvdelen, men kan ikke hente resten. Er der nogen mulighed for at få 2. halvdel? Og tak!

  128. Tobias Shaw Says:

    Nå sorry. Så læste jeg lige, at det kan I ikke. dammit..

  129. Claus Grøngaard Says:

    Hej Anders og Henrik
    Jeg har problemer med at hente “bogen” Facebook. Jeg har med succes hentet de to første som zip filer og fået dem lagt ind i Itunes. Men de fleste af filerne bort set fra afsnit 6, 8, 11 og 19 lader sig ikke kopiere. Der mangler enten destinationsfiler eller også skriver den at filen er corupt.

    Kan i hjælpe, f.eks. ved at lægge nye zip filer ud??

    I øvrigt: Tak for super programmer og for foreløbig to lydbøger 🙂
    Mange hilsener
    Claus Grøngaard

  130. Peter Birch Says:

    Jeg har på mystisk vis mistet både Steve Jobs bogen og Google bogen?! kan man på ingen måde få dem igen? 😦

  131. Helene Says:

    Tak for lydbogen om facebook – den er sikkert god, men jeg kan simpelthen ikke holde ud at høre på oplæserens dårlige udtale af amerikanske sted- og egennavne! HarWard, PÆIlo Alto, DartHmouth, GraYHAm osv.

    Kan læse at det samme var problemet for Google lydbogen – det er da utroligt at man ikke vælger en oplæser som kender til engelsk, eller får en konsulent på når man vælger at indtale oversatte bøger?

  132. tove rosgaard Says:

    Jeg kan kun hente del 1 af de to bøger om henholdsvis Google og Facebook.
    Jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg gør forkert. Havde ikke dette problem med bogen om Apple.
    Nu er det vel for sent med bogen om Google.
    Håber i kan hjælpe
    mvh
    Tove Rosgaard

  133. Mogens Møller Says:

    Hej Harddisken

    Jeg kom i gang med lydbogen om Steve Jobs, men fik desværre kun downloadet den første del (troede jeg downloadede hele bogen).

    Er der nogen måde, hvorpå jeg kan downloade hele bogen? Jeg vil gerne betale for den, men kan simpelthen ikke finde noget sted, hvor den kan downloades – heller ikke hos Libris.

    Jeg håber, I kan hjælpe.

  134. Søren Says:

    Safari på min iPad siger at link til iTunes ikke kan åbnes fordi adressen er ugyldig, så jeg kan ikke nedtage lydbogen Facebook.

    Er der en god ide til hvordan jeg løser det problem, tak!

  135. Bo Says:

    Du kan låne Jobs-bogen gratis som e-bog hos Københavns Biblioteker

  136. Benny Gunnø Says:

    Jeg har Steve Jobs og Facebook, men gik desværre glip af Google. Er der mulighed for samarbejde?

  137. Morten Skerra Says:

    Davs,

    Jeg har tidligere brokket mig over ikke at få hele bogen, når man har hentet dem. Det viser sig altså at når man bruger ikonet for iTunes så får man altså ikke den hele bog, men kun første del og det er da noget svindel og humbug det må i kunne gøre bedre.

  138. Henrik Føhns Says:

    Søren – du skal downloade den i din iTunes app på din iPad

  139. Henrik Føhns Says:

    Mogens – du kan downloade den hos libris.dk – jeg har checket

  140. Henrik Føhns Says:

    Du kan købe den hos libris.dk

  141. Henrik Føhns Says:

    Jeg har bedt vores teknikere om hjælp. Vi har ikke filerne. De findes i DRs podcastafdeling.

  142. Henrik Føhns Says:

    DRs podcast afdeling vender tilbage til dig.

  143. Henrik Føhns Says:

    Jeg skal nok bringe din klage videre til den afdeling, der laver bøgerne

  144. Henrik Føhns Says:

    Desværre havde vi kun adgang til bøgerne i tre uger. Du må kontakte forlaget på libris.dk

  145. John Says:

    Jeg har i perioden hentet alle 3 bøger på min iPhone, og ville nu gerne høre den første med Jobs igen. Men den er så vidt jeg kan se ikke længere i min iPhone. Er det sådan at de slettes på ens telefon efter tre uger.

  146. Marc Says:

    HELT GENIALT – fed liiteratur, det med lydbøger er noget helt nyt for mig som jeg gør gavn af hver dag i mine 2 timers kørsel hver dag. Facebook kan anbefales 🙂 Mere af det…

  147. Lisette - DR Interaktiv Says:

    Hej Claus
    Jeg har netop selv hentet det hele ned via zipfiler og lagt manuelt i iTunes og kan ikke genskabe fejlen. Jeg foreslår du forsøger igen, eller prøver at hente den ned som podcast.

  148. Lisette - DR Interaktiv Says:

    Hej Tove
    Vi har lavet en hjælpeside til vores lydbøger, hvor der også står beskrevet hvordan man kan hente alle kapitler i en bog.
    Tjek http://www.dr.dk/Podcast/Lydbogshjaelp.htm

  149. Lisette - DR Interaktiv Says:

    Hej Morten
    Vi har denne hjælpeside der beskriver hvordan man får hele bogen http://www.dr.dk/Podcast/Lydbogshjaelp.htm

  150. Claus Grøngaard Says:

    Hej Henrik og Lisette
    Nu er det lykkedes. Jeg synes jeg har gjort nøjagtig som sidst, så??

    Tak for lydbøgerne endnu engang.

    Mange hilsener

    Claus

  151. Dorte Says:

    Tak for 3 gode lydbøger 🙂
    Jeg er i tvivl ang. ophavsretten, og vil gerne vide om jeg må dele bøgerne med mine elever i en undervisningssituartion?

  152. Jakob Steensig Says:

    Kære Harddisk

    1000 tak for gode programmer, tillykke med de 18 og tak for bøgerne…

    Mvh. Jakob

  153. Jacob Says:

    Se mere om ebøger til iPad på ebogTiliPad.dk eller læs om hvordan man går FraBogTiliPad.dk

  154. Mads Christensen Says:

    Det er alle tre fantastisk gode lydbøger. Især VVGG var fantastisk og en bog, som mange virksomheder, der tror de kan styre deres kunder, kunne lære meget af. Det, der imidlertid er møg irriterende er, hvis man har ikke er MAC-mand og skal hente til en Android med kun 2GB hukommelse… Jeg måtte hente Facebook af 2 omgange for at få plads!

  155. Kim Mathiasen Says:

    Hej Anders og Henrik,

    Jeg har hørt alle tre bøger og har virkelig fået blod på tanden ifht lydbøger! Har i nogle gode anbefalinger?

    Mvh Kim

  156. Kim Mathiasen Says:

    Kære harddisken. Tusind tak for den omvendte fødselsdagsgave! Det har virkelig givet mig blod på tanden ifht lydbøger. Har i nogle gode forslag til andre bøger?

  157. Anders Høeg Nissen Says:

    Kære Kim
    Vi er glade for at du er glad 🙂
    Jeg må indrømme, at jeg ikke selv lytter lydbøger – e-bøger og podcasts er mit foretrukne drug.
    Men jeg prikker lige til Henrik – måske har han gode tips!
    /Anders

  158. Mark Thorsen Says:

    Ganske interessante bøger, er der nogen chance for at de bliver lagt ud til download igen?

    Mvh
    Mark Thorsen

  159. Jan Olsen Says:

    Hej, jeg har downloaded jeres fine lydbøger men ved ikke hvordan jeg fjerner dem fra min iPhone! Har du et hint?

  160. Henrik Føhns Says:

    Hej Jan
    Du skal nok have koblet din iPhone til din computer og fjerne lydbøgerne via iTunes.
    /føhns


Skriv et svar

