Mål dit firmas sociale værdi

Indflydelse, dialog, kontakt, support og salg. Der er mange grunde til at firmaer og organisationer idag for længst er gået i kødet på de såkaldte sociale medier.

Men at bruge medierne rigtigt – eller i hvert fald så både brugere og firmaerne selv også oplever en værdi – kan være lidt af en udfordring.

Der er næppe nogen magisk formel, der gør at éns firma eller organisation nemt og bekvemt kan ‘blive social’, men i de sidste par år er der dog dukket adskillige programmer op, der kan hjælpe med at få overblik over hvad der bliver sagt om éns firma eller produkt derude, og forhåbentlig gøre det nemmere at komme i dialog med afsenderne.

Dem ser vi nærmere på idag – og spørger selvfølgelig også, om investeringen i den slags også giver mening.

Nikolaj Sonne er også på besøg for at fortælle om gadgetnyheder fra Consumer Electronics Show i Las Vegas – det handler blandt andet om smarte tv-apparater – og til sidst i programmet er der nyt fra de tyske hackeres juleferie-lejr, hvor forfatter og teknologikommentator Cory Doctorow holdt en af årets vigtigste taler om de grundlæggende principper ved computere og internettet.

MEDVIRKENDE:
Jan Futtrup, Social Semantic
Daniel Aunvig, SAS Institute
Lars Silberbauer, LEGO
Nikolaj Sonne, DR
Cory Doctorow, forfatter

LINKS:
Social Semantic
SAS Institute’s Social Media Analytics-værktøj
Radian6 – også populært overvågnings-software
Gratis social-overvågning – Topsy
Gratis social-overvågning – SocialMention
Consumer Electronics Show 2012
Cory Doctorows tale om fremtiden for internet og computere på Chaos Communication Congress

Advertisements

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: