Redaktionsnyt: It-nyheder her, der og allevegne

I sidste uge eksperimenterede vi for åben mikrofon med programkonceptet og lavede it-nyheder i en Harddisken Podcast Xtra.

Hvor web 2.0-Google-beta-agtigt er dét lige 🙂

Kort fortalt udvidede vi vores blok med it-nyheder og lagde det uden for det “normale” program på FM, i en separat podcast. Samtidig bad vi om input fra Jer til om dét nu er en god idé at gøre…

Og vi har fået rigtig mange tilbagemeldinger, de allerfleste positive, og for det er vi kolossalt taknemmelige! Tak for Jeres feedback!

Det eneste problem er nu, at vi jo så bliver nødt til at fortsætte…

Podcast-planer

Flere af Jer har skrevet, at vi ikke bør fjerne it-nyhederne fra selve programmet, og det er bestemt heller ikke meningen – vi havde bare lidt for meget stof i sidste uge…

Der skal fortsat være et par nyheder eller tre i FM-programmet, og planen er så at lave en særskilt Xtra-podcast med flere nyheder, mere diskussion, flere holdninger og – forhåbentlig – en mere afslappet stemning.

Det næste stykke tid vil vi under alle omstændigheder nok eksperimentere lidt med udgivelsen.

Eksperimenter den kommende tid

Xtra-podcasten vil kunne variere i længde alt efter antallet af interessante nyheder, andre arbejdsopgaver, ferie og så videre – men vi håber at kunne udkomme nogenlunde regelmæssigt. Hvis altså der fortsat er enighed om at det er en god idé.

Vi overvejer også om nyheds-podcasten bør komme fredag istedet for onsdag, så vi får lidt større spredning i distributionen og samtidig bedre kan dække ugens samlede nyhedsbillede.

Forhåbentlig vil vi også på et tidspunkt kunne åbne for mere feedback og input fra Jer også!

Og så videre. Der ER jo tale om et eksperiment…

12 kommentarer to “Redaktionsnyt: It-nyheder her, der og allevegne”

  1. David Mondrup Says:

    Jeg glemte at reagere på opfordringen til tilbagemelding. Men den her reaktion lyder helt rigtig. Jeg nød at høre nyhedspodcasten mens jeg gik og arbejdede.

  2. Harddisken som “rigtig” podcast | Podblog Says:

    […] er deres egen version af tiltaget på Harddiskens […]

  3. Kristoffer Theisen Says:

    Hej Føns og Nissen

    Rigtig godt med nyheds’pot-Carsten’ 11-04-13.

    Jeg har altid syntes at nyhedsdelen i Harddisken var for kort, -selvom de dybdegående reportager er fäntastische…
    For mig er reportagerne fibrene og nyhederne er bolcher ( -også i programmer som Videnskabens verden etc.).
    Så… keep it up! – hvis ikke som særskilt podcast, så flere nyheder som fladebrydere (mellemretter).

    Savner Jer altid i sommerferien hvor der bare er rerun/mash-up.
    Men hvis i mener det er absolut nødvendigt med ferie – jah, så er der vel ikke noget en stakkels lytter kan gøre ved det!!!

  4. Jon Says:

    Det lyder som en rigtig god ide – tak for eksperimentet 🙂

  5. Jesper VS Says:

    Ohøj Harddisk

    Tak for endnu et godt program. Keep up the good work 🙂

    Godt initiativ. Super ide med en særskilt nyheds podcast, eller også gerne en større nyheds afdeling i det ordinære program.

    Personlig høre jeg aldrig programmet i radioen, altid på podcast.

  6. Anders Says:

    Det er en fantastisk idé. Jeg lytter til podcasten, så jeg fik først hørt programmet i dag, men synes absolut i skal fortsætte, Der er ikke noget der kan skuffe mig mere end når I ikke når alle nyhederne i programmet. Så det er fantastisk når I har alt den tid I vil have, så I rigtig kan nørde den.
    Tak for at forkorte min pendlertur i bilen

  7. Bjarne Bronke Says:

    Harddisken høre jeg kun som podcast, derfor en noget forsinket reaktion på opfordringen til at kommentere podcast extra.

    Det er en knaldgod idé med Podcast Xtra. Det er en fornøjelse høre jeres gennemgang af nyhederne, uden tidspres. Jeg håber at Podcast Xtra bliver en fast podcast.
    I øvrigt er det en fornøjelse, at jeres afvikling af programmerne smutter en gang i mellem. Det er så dejligt menneskeligt.
    Tak for et godt program.

  8. Bertil Says:

    Super idé med Podcast Xtra! Det er gefundenes fressen for mig, som har Hardisken podcasts som fast auditiv løbepartner i mine hovedtelefoner. 1 times ugentlig udsendelse er nemlig noget i underkanten til 3-4 ugentlige løbeture.

  9. Lars Says:

    Kanon ide med en nyheds podcast. Kan kun tilslutte mig det de ovenstående skriver..

  10. Bjørn Dirchsen Says:

    Hej Føhns & Høeg.

    Jeres podcast med nyheder er en rigtig god idé. Selvom IT nyheder jo bliver forældet utroligt hurtigt og en hel uge imellem dem kan gøre dem frygtelig uaktuelle, er det nu rart at I rent faktisk har tid til at reflektere og diskutere nyhederne istedet for blot at lire nogle få nyheder af på få minutter der normalt er til rådighed. De “normal” nyheder er faktisk – for os som er i branchen – spild af tid da vi har læst dem for længst. Det gælder selvfølgelig ikke alle lyttere, det er jeg klar over.

    Men godt initiativ. Håber I kommer ud over jeres barnlige fascination af uendelig tid til rådighed med podcasts. Man skulle tro I havde opfundet det varme vand, hjulet eller en anden skelsættende begivenhed… (det var iøvrigt venligt ment og med et glimt i øjet 🙂 )

    For min skyld kan I lukke hele TV og FM sendenettet og gøre alle DR’s programmer tilgængelige som VideoOnDemand. Det dér lineære noget med fjernsyn og man skal stille sit ur for at huske at se Sonne eller høre Harddisken er altså noget fra 80’erne.

    Venlig hilsen

    Bjørn Dirchsen

  11. Erik Due-Hansen Says:

    Hejsa

    Jeg syndes at er en naturlig god med Podcast Xtra. Jeg så gerne at den også kunne benyttes til f.eks. at bringe (meget forkortede) interview i deres fulde længte.
    Det har jeg meget fornøjelse af fra The World’s Technology Podcast (http://www.world-science.org/category/technology_podcast/) med Clark Boyd (en padcast der i emnevalg ligner Hardisken meget) og The World’s Science Podcast (http://www.world-science.org/category/podcast/) med Rhitu Chatterjee.

    Mvh
    Erik (c:

  12. Filip Says:

    Hej

    Jeg er en fast lytter af harddisken. Som oftest lytter jeg til jeres podcast efter arbejde og ser hvis der en harddisken-color version tilgengelig.

    Den “nye” podcast høre jeg også da den tit omhandler det sidste nye inden for it.

    Så bare fortsæt.

    Kh. Filip


Skriv et svar

