Debat-app fra Liberal Alliance og StreetView-problemer: It-nyheder uge 14

I denne uge udkommer vores it-nyheder som separat podcast – eller du kan lytte dem her!

HØR HD Xtra med it-nyheder

Vi vender Liberal Alliances Freedom Fighter – en Facebook-app, der skal skabe debataktivitet og gøre demokratiet til et spil. Vi ser også på ideen om at få Google og Facebook til at financiere dansk journalistik, og på Google’s problemer med Streetview-billeder både i Schweiz og Tyskland.

Og så skal vi da også lige høre om manden der hævder at han ejer halvdelen af Facebook.

Alt dette og meget mere i denne uges nyheder.

Læs i øvrigt mere via disse links:

Liberal Alliances app – læs hos Jon Lund
Danske journalister skal betales af Google og Facebook?
Google Streetview i problemer
YouTube – nu som live broadcaster
Amazon Kindle – nu med annoncer
Ejer han halvdelen af Facebook?
Commodore 64 genopstår
E-bøger smadrer budget

7 kommentarer to “Debat-app fra Liberal Alliance og StreetView-problemer: It-nyheder uge 14”

  1. Kim Elmose Says:

    I spurgte i jeres Nyheds-extra podcast om det var en god ide med en separat og podcast-only udgave af Ugens IT-nyheder.

    Svaret er for min del ja. Jeg kan sagtens bruge sådan en 20 minutters ugentlig update på de allervæsentligste nyheder fra IT-verden.

    I er mine øjne og ører i det landskab, og jeg kan sagtens bruge mere end de (udmærkede, bevares ) ca. 4 – 5 minutters IT-nyheder.

    Så : ja tak – meget gerne , hvis I kan finde tiden til det.

    🙂

    bh

    Kim

  2. Michael Andersen Says:

    Herligt It-nyhedspodcast, jeg synes ikke I skal droppe it nyhederne i udsendelsen, det fungerer godt med det mix af tema og nyheder i har, men et uddybende it-nyhedspodcast, evt med nyheder der ikke er plads til, ville være en rigtig god idé.

  3. Martin Says:

    Da i spurgte om en podcast version uden radio er interessant, gik det op for mig at jeg ikke har hørt harddisken på radioen. Men jeg sætter pris på at høre jer ugentligt. Og glæder mig til den nye podcast er kommet. Måske vil den forventning spoleres ved for hyppige udsendelser (‘casts’). Men tak for jeres hyggesludren om god indhold.

  4. Lars Brink Christensen Says:

    Har lige hørt jeres Podcast på min Galaxy Tab (som jo desværre ikke har FM radio). Jeg synes bestemt i skal holde FM sendingerne til jeres hovedemne og så lave et 30min IT-nyheders podcast hver uge!

    Mange hilsner,
    Lars

  5. Anders Jensen Says:

    God ide med en exo-it-nyhedspodcasttjeneste. Giver også Jer værter mulighed for at mimre lidt over indhold og konsekvens af nyhederne i lidt mere udstrakt grad end ellers.

    Feel-good factor i højsædet bagefter.

    Hilsen Anders

  6. Klaus Øksnebjerg Mikkelsen Says:

    Jeg er klart tilhænger af en separat nyhedspodcast. 🙂

  7. Jan Vinding Says:

    Hej, jeg har lige haft fornøjelsen af at høre jeres separate nyhedspodcast. Og jeg synes helt klart at det er noget i skal fortsætte med. Det giver jer en mulighed for at komme lidt dybere ned i nyheden, og give jeres fine kommentarer med på vejen. Men, i kan roligt fortsætte med at have de korte nyheder med i selve udsendelsen, evt. som en appetitvækker, til nyhedspodcasten.
    Tak for jeres rigtigt fine udsendelser, det er en fornøjelse at høre programmet hver uge.

    Hilsen Jan


Skriv et svar

