Skibriller med GPS og mini-display – lyntest

Jeg fik lige igår mulighed for at lynteste Recon’s skibriller med indbygget GPS, mini-display og meget mere.

Der er dog ikke så mange skibakker på min tur frem og tilbage til arbejde, så jeg tog bare cyklen – derfor er denne lyntest også lidt urimelig, for brillerne er jo ikke lavet til byen eller til cykelture.

Pro

De er sjovt legetøj, og selve brillen er – så vidt jeg kan vurdere – af god kvalitet, med godt glas og så videre.

Der er ok integration med online-deling af turene, á la Endomondo og RunKeeper og den slags.

Con

GPS’en er aaalt for lang tid om at fange signal. Det ER selvfølgelig i byen, men man håber det er bedre ude på bjerget…

Det indbyggede display er ikke i høj nok opløsning – og så ER det jo en skuffelse at det er et lille display i bunden af brillen istedet for et rigtigt HUD, hvor tallene bare vises på selve glasset…

Komforten var også lidt skuffende – selv når man tager i betragtning at jeg kørte rundt som en total tosse med cykelhjelm og kæmpe ski-goggles…

Konklusion

Alt i alt må jeg nok sige, at det føles som et første-generations produkt – og alle ved jo at man skal passe på med den slags.

Jeg glæder mig til at teknologien er indbygget i et par noget mere almindelige briller som jeg kan koble til min smartphone og bruge på bycykelturene istedet…

2 kommentarer to “Skibriller med GPS og mini-display – lyntest”

  1. Asger Jørgensen Says:

    hej jeg ville bare lige høre hvor du havde købt dem fordi at jeg kan ikke finde dem nogen steder på nettet så hvis du kan give et link eller noget ville det være dejligt.

    PS. det må nok ha’ set sjovt ud med skibriller og cykel 😀

  2. Anders Høeg Nissen Says:

    Det var faktisk et sæt nogle andre i DR havde lånt, og som jeg så havde lånt en enkelt eftermiddag – så jeg beklager meget, men jeg ved simpelthen ikke hvor de kan købes….

    Anders


Skriv et svar

