Eksperiment: Hvor aktiv er Harddisken?

Aktivitetsniveau, forbrænding, søvnmønster og meget mere. Altsammen bliver den næste uges tid målt og gemt.

Jeg har nemlig lånt et sensor-armbånd af mærket Bodymedia Sensewear, der sidder på min overarm og flere gange i minuttet samler data ind.

For nylig var jeg på konferencen mHealth Summit 2010, og et af de helt store hits på udstillingen dér, var netop den slags måleapparater.

Nogle bruges i professionel sammenhæng til søvnforskning og meget andet, andre er mere forbruger-rettede og handler primært om at give en vurdering af det antal kalorier man forbrænder.

Det armbånd jeg har fået på – med professionel assistance – ligger i den tungere ende af skalaen, og bruges bla. til netop søvnforskning og til at give en indikation af bevægelsesmønstre hos mennesker der lidt af søvnbesvær eller i øvrigt godt kunne trænge til at bevæge sig lidt mere…

Til gengæld er det så ikke – som de lidt nyere modeller – udstyret med Bluetooth, så jeg løbende kan holde øje med informationerne på min mobil.

Om jeg så også burde rende lidt mere omkring vil altsammen blive afsløret senere – når jeg i 7 dage har haft armbåndet på og får hentet alle informationerne ud af sensorerne.

Næste skridt indenfor den slags vil formodentlig være always-on opkobling med real-time transmission til en hjemmeside, og så kan man for alvor tale om at dele oplysninger om sig selv på nettet.

Lige nu er jeg dog lidt glad for at armbåndet jeg har på er offline. Det kan jo hurtigt blive lidt afslørende…

2 kommentarer to “Eksperiment: Hvor aktiv er Harddisken?”

  1. Eksperiment: Første dag med aktivitetsmåler « Harddisken Says:

    […] har jeg gennemlevet første døgns tid med aktivitets-sensor om overarmen – og jeg har trukket data ud fra […]

  2. Video: Anders viser sit sensor-armbånd i DR2 Udland « Harddisken Says:

    […] har jeg også fortalt om tidligere på ugen, her og […]


Skriv et svar

